De geschiedenis van Ierland

BrigittevT 22 januari 2020
Ik heb ervan genoten. De schrijfster neemt je echt mee zodat je de familie goed leert kennen en mee gaat leven. De geschiedenis van Ierland vond ik ook heel interessant. Het contrast tussen de Engelse adel en de bedienden, ik heb er wat moeite mee maar het zal inderdaad waarheidsgetrouw zijn. Blij dat de tijden veranderd zijn. Ik ben gelijk doorgegaan met deel twee, en al tijdens de eerste paar hoodstukken bekruipt me weer dezelfde gedachte als bij het lezen van dit eerste deel. Vind ik Kitty aardig of niet? Kitty is uiteraard gevormd door haar opvoeding, dat is een feit.
Het boek mocht van mij wel wat dunner, zo nu en dan zijn de beschrijvingen een tikje langdradig, wat vooral opvalt als je het boek net als ik luistert. Niet even vluchtig lezen om op te schieten, maar letterlijk ieder woord luisteren, het was soms even doorbijten. Maar, al met al, een prettig en mooi boek!

Meer recensies van BrigittevT