Een confronterende must read

Cami 10 januari 2023
In het boek Vuurvader neemt Leen v/d Berg je mee naar het koloniale verleden van België. Op een Dickense manier word je helemaal meegezogen terug in de tijd. Samen met Elias en August varen we naar Congo. Zij gaan vol hoop op zoek naar geluk. Langzaam maar zeker maken dromen plaats voor de harde realiteit.

Voor wie graag meer wil lezen over het koloniale verleden van België in romanvorm, is Vuurvader een echte must read.

Het boek is vlot geschreven op een zeer beeldende manier. Hierdoor kan je je als lezer een zeer goede voorstelling maken van datgene dat beschreven wordt. De verder neutrale toon zorgt ervoor dat het verhaal ons confronteert met deze zwarte bladzijde uit ons verleden. Het zet zeker aan tot nadenken.

Naast het kolonialisme worden veel andere thema's aangehaald, zoals familie, vertrouwen en wantrouwen. Dit geeft het verhaal diepgang en een extra lading.

Meer recensies van Cami