Meer dan liefde en romantiek

Carovh 04 augustus 2020
Camden Daniels besluit zes jaar geleden nooit meer terug te keren naar de plaats Alba. De plaats waar hij is opgegroeid en waar hij terugkeerde van het slagveld zonder zijn jongere broer Sullivan. Toch, zes jaar later, keert hij weer terug. De reden hiervan: zijn beginnend dementerende vader. De terugkomst in Alba gaat gepaard met het herzien van Willow, de vriendin van zijn overleden broertje. Iets wat bij beiden veel teweeg brengt.

Geen onbelangrijk onderwerp/thema in dit verhaal is de ziekte van de vader van Camden. Hij heeft Alzheimer, waardoor hij niet meer geheel voor zichzelf kan zorgen en geen belangrijke beslissingen meer mag maken over zijn eigen leven. Iets waar hij het zelf niet mee eens is. Door het toevoegen van dit onderwerp, draait dit boek om meer dan alleen liefde en romantiek. Wat mij betreft een goede aanvulling, welke zorgt voor stof tot nadenken.

Het verhaal wordt op een goede manier opgebouwd. Het eerste hoofdstuk eindigt met een soort cliffhanger, wat ervoor zorgt dat je als lezer direct geïnteresseerd bent. Je wilt weten wat er allemaal gebeurd is vóór deze situatie, hoe heeft het zover kunnen komen? Gedurende het verhaal wordt dit toegelicht, beetje bij beetje leer je meer over de personages, de onderlinge banden en de gebeurtenissen die zich afgespeeld hebben. Een minpunt van de opbouw is het gebrek aan spanning en onvoorspelbaarheid. Naarmate het einde in zicht komt wordt het verhaal erg voorspelbaar en zijn de laatste hoofdstukken ook zelf in te vullen. Jammer, want ik blijft graag tot de laatste bladzijde in spanning.

De schrijfstijl van Rebecca Yaros is prettig om te lezen. Er wordt gedetailleerd verteld, maar het blijft wel een duidelijk en gestructureerd verhaal. Iets wat naar mijn mening niet iedere auteur lukt. Gedurende het verhaal wordt er vanuit verschillende vertelperspectieven geschreven, namelijk die van Camden en die van Willow. Heel slim gedaan, want Camden kijkt op een hele andere manier naar situaties en naar zichzelf dan dat Willow dat doet. Hierdoor wordt een breder beeld van het verhaal verkregen.

Het verhaal is heerlijk om te lezen en bij weg te zwijmelen, maar daarnaast zet het je ook aan het denken. Knap gedaan en een goede combinatie!

Meer recensies van Carovh