The Having

Chrisje97 09 januari 2020
The Having

Voor Kosmos Uitgevers mocht ik bovenstaand boek lezen.

De omslag van het boek spreekt aan. Mijn eerste indruk is dat het boek een spirituele benadering bevat. Ik verwacht dat het boek me iets gaat leren over het verkrijgen van een zekere rijkdom in al haar facetten - eigenlijk zelfs los van geld. Mijn algemene indruk is dat dit een boeiend boek zou kunnen gaan zijn. Ik zou het aanraden aan een paar vrienden. Ik geef het boek een 7,5.

'Als ik iets te graag wil, dan word ik als mens zenuwachtig en voel ik me niet langer op mijn gemak' vertelt het boek mij. 'Je richt je dan vooral op de afwezigheid van iets dat belangrijk voor je is'. Je kijkt dan vooral naar het niet goed genoeg zijn - je gaat niet mee in de stroom waardoor het minder gemakkelijk en soepel zal verloplen. Denk hierbij ook aan de wens voor een nieuwe baan of het slagen van een potentiele relatie.

Naarmate mensen de afwezigheid van iets sterker voelen, het verlangen ernaar toeneemt wordt het minder eenvoudig. Co-existentie is de hoogste vorm van having. Co-existentie wil zeggen dat als ik eerst iets geef, de energie van het universum me meer geluk zal bezorgen.

Having is een soort Ster van Bethlehem, dat is actueleel in deze tijd van het jaar, het zorgt er bovendien voor dat je je minder angstig voelt :)
het voelen van een diep vertrouwen lijkt een voorwaarde voor Having.
Een mooi boek om te lezen.