Verstoorde rust in Mollendaal

Cilia33333 08 mei 2024
De Christie moorden is voor mij t eerste boek dat ik lees van Dominique Biebau, een Vlaamse schrijver. Via de LEWA (Lees Eens Wat Anders) actie van Hebban, waarvoor dank, kregen wij dit boek om samen te lezen en erover te praten via een leesclub. Hierbij heb ik o.a. geleerd dat dit boek valt onder de noemer “cosy thriller”

In het rustige dorpje Mollendaal, waar Judith de scepter zwaait over de plaatselijke bibliotheek, gebeurt niet veel. Tot op de dag dat zij een assistent toegewezen krijgt.
Vanaf dat moment gebeurt er van alles. Er worden herhaaldelijk boeken van Agatha Christie in de inleverbus gevonden met korte briefjes erbij. Er vinden vervelende gebeurtenissen plaats en er worden zelfs moorden gepleegd.

Samen met Isabelle, de plaatselijke dorpsagent, en de dames Eline en Sien van de leesclub “met trillende vingers” zal Judith proberen deze raadselachtige gebeurtenissen op te lossen.
Wie zit hier achter?

Aan de hand van diverse aanwijzingen en puzzelstukjes gezien vanuit verschillende personages kom je vanzelf bij de oplossing.

Het boek is heerlijk vlot geschreven met hier en daar een kwinkslag. De korte hoofdstukken houden t overzichtelijk. Het is gelukkig geen thriller waar je nachtmerries van krijgt.

Meer recensies van Cilia33333