Zeker de moeite waard!

Op eerste gezicht is de kaft niet het eerste waardoor ik het boek zou kiezen. Na het lezen van de flaptekst wekte het verhaal mijn interesse pas echt.

Het verhaal gaat over een vrouw, Anna, die twaalf jaar eerder naar Nederland is gehaald onder valse voorwenselen. In plaats van de beloofde baan in de bloemenhandel werd ze éigenlijk naar NL gehaald als dame voor in de prostitutie; Van die kant heeft ze gelukkig niet veel meegekregen.

Anna is getrouwd met haar man Sertan, die naar zijn zeggen; chauffeur is.. Maar wanneer hij aangeklaagd word voor mensenhandel en alles wat erbij komt kijken als man die eigenlijk pooier is kan Anna dit eigenlijk niet geloven. Haar man? Pooier? Hij is geen lieverdje, maar dit? In de loop van de rechtzaak zul je in dit boek lezen over de belevingen van Anna, de beschuldigingen van vrouwen naar Sertan en het journalistisch point of view van Maria.

Ik heb het boek ook in één dag uit kunnen lezen.

Beetje een beknopte recensie, maar zeker de moeite waard om te lezen!

Meer recensies van Cindy Roelvink-Tegelaar