The Bookbabe

"Je herkent het vast, het gevoel dat je het net niet kunt vinden. Die frustratie, het gevoel dat je iets mist, dat het leven aan je voorbij trekt zonder dat je er deel van uitmaakt." ~ p26.

Volgens mij komt er inmiddels echt stoom uit mijn hersenen. Wat een verhaal!!!

"Je vraagt je af wat je hier doet. Hoe je hier terecht gekomen bent. Maar de belangrijkste vraag, die stel je niet." ~ p31.

Schim is een thriller van eigen bodem, en verteld het verhaal van Mason Robins. Een 33-jarige acteur, die zijn grote piek al gehad heeft. Met de nodige geld- en relatieproblemen brengt hij zijn slapeloze nachten door met het lezen van zelfhulpboeken. Wanneer hij in zijn gang een kaartje vind van de mysterieuze WILDCLUB, gaat hij op onderzoek uit en wordt hij lid van deze exclusieve club. Al zijn dromen lijken hierna uit te komen, tot zijn dochtertje Maggie spoorloos verdwijnt. Hij komt terecht in een huiveringswekkende nachtmerrie zonder einde. De enige oplossing is zich losmaken van de club. Het enige probleem? Niemand heeft ooit WILDCLUB levend verlaten.
Wat heb ik net eigenlijk gelezen?!! Mijn hersens smeulen nog na... Lydia van Houten staat bekend om haar opeenstapelende plot twists. Net als je denkt het verhaal te snappen, draait ze weer 180 graden de andere kant op. En ze brengt het nog geloofwaardig ook, hoe dan? Dit keer krijgt haar verhaal een King-achtig tintje, en speelt het zich af aan de rand van de schaduw. Het zit fantastisch in elkaar en je kan alleen maar blijven lezen.

"Voor sommige ben ik een wensvervuller en maak ik dromen waar. Voor andere ben ik de duivel." ~ p97.

Wat een rollercoaster was dit weer! Maar echt, ik heb van iedere pagina genoten. Ik denk dat Lydia van Houten mij echt nooit zal teleurstellen met haar schrijven, hoe gek ze het ook maakt ♡

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters