The Bookbabe

"Het is voorbij. Het spel kan ons niks meer maken, wij hebben gewonnen." ~ p28.

Of je nu wel of niet van ballet houdt, deze YA thiller is voor iedereen geschikt. Daar zorgt Chinouk Thijssen wel voor!

"Maar het is Truth or Dance. Die negeer je niet. Dat heeft consequenties." ~ p65.

Break a Leg is het tweede deel van de Truth or Dance trilogie, en vertelt het verhaal van 4 vriendinnen op het conservatorium. India is inmiddels toegelaten tot de vervolgopleiding, en ondanks een rustige zomervakantie weet Truth or Dance haar en haar vriendinnen via de groepschat weer de stuipen op het lijf te jagen. De nieuwe opdrachten worden steeds gevaarlijker, net als de gevolgen als ze niet meewerken. Wie zit er toch achter deze bedreigingen?
Tijdens het lezen van dit boek ben je maar met 1 ding bezig: Wie is Truth or Dance? Om gek van te worden. Het is net alsof je naar een nieuw seizoen van Wie is de mol of Pretty Little Liars kijkt. Alles blijft mogelijk! Wat dat betreft heeft Chinouk Thijssen echt weer een waanzinnig deel geschreven. Het verhaal heeft vele spanningspieken, en op een bepaald moment was ik erg dankbaar ik dat ik een scene gewoon beneden op de bank bij daglicht aan het lezen was, en niet boven in het donker in bed, haha. Heerlijk! De vriendschap van de dames krijgt flink wat ter verduren, en dat merk je ook absoluut in het verhaal. Je voelt dat over elk detail goed is nagedacht, wat gewoon erg fijn leest. Het neemt de vaart niet weg, ook niet tijdens de rustigere hoofdstukken. Want heel eerlijk: je wilt gewoon doorblijven lezen in de hoop dat je er achterkomt wie Truth or Dance is!

"Mijn mijn hart bonkt harder en harder, maar het voelt alsof ik vlieg. Alsof ik een superheld ben die zo snel rent dat er stoom vanaf komt en een spoor van branden vuur achter blijf." ~ p145.

Je voelt de spanning per deel toenemen, dus iets zegt mij dat we voor het laatste deel onze borst nat moeten maken. Ik kan echt niet wachten tot ik weer verder kan lezen, en eindelijk alle puzzelstukjes op hun plek kan leggen. Kom maar op met het laatste deel: Dance or Die!

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters