Weergaloos...

Claire 07 maart 2020
Het verhaal van een Nigeriaans meisje dat ontvoerd wordt door Jihadi’s, zwanger wordt, ontsnapt en moet zoeken naar een plaats in de wereld.
Vanaf de start houdt dit boek de aandacht vast. Het ‘meisje’ , Maryam , vertelt haar wedervaardigheden met een indringende stem die je meeneemt over een rollercoaster van emoties: angst, vrees, verdriet, hoop en bewondering.
Dit boek doet wat goede boeken moeten doen: het pakt je bij je nekvel en dompelt je onder in een andere wereld. Het verhaal van de ontvoerde meisjes in Nigeria die ten prooi vallen aan godsdienstfanatici en gewelddadige jongeren is er een dat te weinig aandacht krijgt.

Hier worden we geconfronteerd met beschrijft de weg die een slachtoffer kan gaan om er bovenop te komen, maar ook met de lichamelijke en psychische littekens, ook die op lange termijn.
Door de vaak lyrische, maar vooral authentieke stem is dit een beklijvend boek.

Een aanrader van formaat!

Meer recensies van Claire