Overwint liefde het van geld?

corine-fraikin 14 maart 2024
Bloemen op zolder van Virginia Andrews. ⭐️⭐️⭐️⭐️ Naar aanleiding van een tip van mijn vriendin ben ik dit boek gaan lezen. Ik moet zeggen: het smaakt naar meer. Dit is het eerste deel in de Dollanganger-serie. Als de man van Corrine omkomt bij een auto-ongeluk blijft ze met haar vier kinderen achter. Er rest haar geen andere oplossing dan terug te keren naar haar ouderlijk huis. Haar vader ligt op sterven en ze wil er voor zorgen dat hij haar weer opneemt in zijn testament. Omdat hij haar zoveel jaren niet heeft gezien, weet hij niets van de kinderen. Als hij het wel zou weten krijgt ze geen cent van hem. Dat betekent dat de kinderen 'tijdelijk' verborgen moeten blijven. Met hulp van haar moeder worden Chris, Cathy, Carrie en Cory opgesloten in een kamer die toegang geeft tot een stoffige zolder. Het is maar voor een paar nachtjes, maar de nachten worden weken, maanden zelfs jaren. Kan geld echt zo belangrijk zijn om je kinderen te verwaarlozen en uiteindelijk zelfs te verloochenen? De sfeer in de verhaallijn is goed neergezet. Je leeft mee en hoopt echt dat ze snel vrij komen. Sommige stukken zijn wat langdradig, maar gek genoeg past dat goed bij het verhaal. Heerlijk begin van, voor mij, een nieuwe serie!

Meer recensies van corine-fraikin