PAARS!!!

corine-fraikin 22 augustus 2020
De geur van groen van Pamela Sharon. ⭐⭐⭐⭐⭐ Wat een ontzettend mooi young adult boek! Het verhaal gaat over Raven; kortweg Raaf. Ze is blind. Ze beleeft de wereld op haar eigen manier. Dankzij de hulp van haar vriendin May-Lin krijgt elke kleur een omschrijving. Bijvoorbeeld groen voor appels, de geur van pasgemaaid gras en druipsnot. Roze voor suikerspin en de geur van pioenrozen. Of geel voor de zon, de warmte van het leven! En natuurlijk paars dat staat voor alles wat cool is. Echt zo knap gedaan! Het verhaal bestaat uit drie delen. Raaf groeit in het boek en wordt zelfstandig en volwassen. Ik kon me er goed mee identificeren. Zelf ben ik slechtziend (zie maar voor 5 procent) en ken de beperkingen waar je tegen aanloopt. Ik vind het een aanrader voor iedereen die zich een keer wil verdiepen in een 'donkere wereld'. Mensen die blind of slechtziend zijn willen geen slachtoffer zijn. Ze kunnen prima functioneren in een 'ziende wereld'! Kortom: ik vond dit boek PAARS!

Meer recensies van corine-fraikin