Leuk verhaal

corine-fraikin 05 januari 2020
Hawaï 2000 van Heidi Koren. ⭐⭐⭐ Lin is psychotherapeute en woont samen met haar hond Jacob in een huisje vlakbij het bos. Al een tijdje zit ze niet lekker in haar vel. Ze wordt door de bedrijfsarts naar huis gestuurd met de mededeling: burn-out. Zelf vindt ze dat belachelijk. De bedrijfsarts zegt dat ze voorlopig niet mag werken en 'leuke' dingen moet gaan doen. Maar wat doe je als je naast je werk eigenlijk geen sociaal leven hebt? Na een tijdje aanrommelen besluit ze naar een winkel te gaan om een nieuwe bank uit te zoeken, want zo redeneert ze, als haar huis anders oogt, voelt ze zich vast ook beter. De bank komt er, maar past niet door de deur! Tijdelijk zet ze hem op de veranda. Die avond wordt haar vader afgeleverd bij haar thuis. Het lijkt er op dat hij voorlopig niet verdwijnt. Door alles wat er gebeurd is in het verleden wil Lin hem niet in huis hebben. Zo onstaat een vreemde situatie. Vader neemt zijn intrek op de bank op de veranda. Leuk verhaal van een voor mij onbekende schrijfster.

Meer recensies van corine-fraikin