Leuk en verrassend

corine-fraikin 09 februari 2020
Na Melanie van Svea Ersson. ⭐⭐⭐⭐ Deze, voor mij nieuwe schrijfster, is anders dan de naam doet vermoeden van nederlandse afkomst. Haar opa komt uit Zweden. Leuk om weer eens iets van een thrillerschrijfster uit eigen land te lezen! Het boek bestaat uit meerdere verhaallijnen. De ene speelt zich af in 1999 en de andere in het heden. Ook zijn er stukken die vanuit de moordenaar geschreven zijn. Erg knap gedaan. Rosalin en Jochem wonen in Amsterdam, maar zijn al een tijdje op zoek naar een eigen huis. Dan doet zich een kans voor. In Haarwoude, het dorp waar Jochem opgroeide, wordt een huis te koop aangeboden. Ze gaan het bezichtigen en Rosalin wordt op slag verliefd. Dat het huis aardig wat gebreken vertoont, blijkt achteraf een tegenvaller. Maar na wat verbouwen is het dan toch eindelijk klaar en naar hun zin. Dan komt Rosalin er achter dat de vorige bewoonster zelfmoord heeft gepleegd. Jochem schijnt dit allang te weten van zijn vriend en makelaar Erik-Jan. Hierdoor komt er voor haar een smet op het huis. Als ze er ook nog achter komt dat Jochems ex, Suzan, in de buurt woont gaat ze twijfelen aan alles. Waarom zijn ze hierheen verhuisd? Heeft Jochem toch weer een relatie met Suzan? En hoe komt het dat een moord van 13 jaar geleden haar zo bezig houdt? Is Jochem wel wie ze denkt dat hij is? Regelmatig ben ik tijdens dit verhaal op het verkeerde been gezet. Ik ga zeker nog meer van deze schrijfster lezen!

Meer recensies van corine-fraikin