zomerliteratuur... (pun intended!)

Crimigirl 04 augustus 2020
Vlot geschreven, maar duurde even voor ik in het verhaal zat. Zoals al vaker aangehaald, komt de suspence in het verhaal vrij vaak van de drie puntjes die de spanning moeten opbouwen voor het vervolg.
Dit is een boek die blijft hangen op de middelmaat. Enkele personages blijven vrij vaag en lijken eerder afleiding dan ondersteuning van het verhaal. Anderzijds wordt de waarom-vraag op het einde zo uitgesponnen dat er bijna geen ruimte blijft voor de fantasie van de lezer.
Er zitten enkele knappe plottwists in, en heb nu ook niet het gevoel dat ik mijn tijd verknoeid heb met dit te lezen, maar er was ook geen tristesse omdat het boek uit was... Dat laatste maakt of kraakt een boek voor mij.
Daarom: fijne zomerliteratuur zonder meer, en gezien dit pas het debuut is van de auteur: wel een belofte naar meer!

Meer recensies van Crimigirl