een boek vol avontuur, spanning, strijd en mysterie

D. Steeg 15 juni 2021
met dank aan de auteur en Nimisa Publishing House voor een gratis exemplaar van dit boek
Aïn, de dood van de halfling is het eerste deel in De kronieken van Ulriach de Waanzinnige geschreven door Atalanta Néhmoura. Eerder las ik al haar standalone De erfwachter en deze heeft mij blij weten te verrassen. De cover van dit eerste deel in de serie geeft mij direct al de indruk dat het boek veel draken zal kennen, terwijl de achterflap ook nog eens duidt op een groot avontuur. Zullen deze verwachtingen uitkomen?

Wanneer zijn vader tijdens een plotselinge aanval overlijdt, vlucht Arktran van het kasteel om op zoek te gaan naar zijn moeder. Deze reis is echter niet zonder enig gevaar. Zijn eerste stop is de witte toren, waar de tovenaar Ellasar woont om hier meer informatie te krijgen over zijn moeder. Maar wanneer hij vlak voor de toren in aanraking komt met de elfen Serathan “Mensenjager” en Kerathan “Elfwreker” raakt hij zwaargewond. De twee elfen komen er al snel achter dat Arktran niet zomaar iemand is en besluiten de zwaargewonde jongen mee te nemen naar Ellasar in de hoop zijn leven te kunnen redden. Dit lukt, en zodra Arktran wakker wordt leert hij meer over zijn afkomst als halfling, zijn moeder die de koningin van de Elfen is, en zijn lotsbestemming als de ene. Onder zijn elfennaam Aïn gaat Arktran samen met de elfen op pad naar zijn moeder. Wat zal Arktran allemaal te wachten staan? Wat zal hij leren over zijn afkomst? Wat hou de ene eigenlijk in?

Mijn volledige recensie is nu te lezen op mijn blog boekensteeg

Meer recensies van D. Steeg