Brave new Love

D. Steeg 17 juli 2019
Lees je graag YA verhalen van Nederlandse auteurs? En spreken verhalen met LGBTQ+ thema’s je aan? Dan is de verhalenbundel Brave New Love echt iets voor jou!
In juli 2019 heeft Dutch Venture Publishing deze verhalenbundel met daarin tien verhalen van Nederlandse bodem uitgebracht. Aan de bundel werkten zowel bekende als voor mij onbekende auteurs mee.
Elke auteur heeft zo zijn eigen manier van schrijven, wat het boek interessant maakt.
Het hoofdthema is diversiteit onder jongeren, een thema waar veel jongeren tegenwoordig mee te maken hebben. Maar wat in ieder verhaal belangrijk is: Durf jezelf te zijn! Daarnaast heeft elk verhaal een tint fantasy erin zitten.
De verhalen hebben gemiddeld 6 à 7 hoofdstukken. Dit is ideaal als je weinig tijd hebt, maar toch eventjes wilt lezen.
De auteurs die aan deze verhalenbundel meewerkten zijn: Miranda Peters, Lysander Mazee, Sophia Drenth, Natascha van Limpt, Isabel Peters, Marijke F Jansen, Jen Minkman, Debora Elisabeth, Tamara Haagmans en Oli Veyn.
Waar de ene auteur je meesleept door een wereld van geesten, komt de ander met een internationaal of juist een magisch verhaal. Deze bundel heeft voor iedere fantasy-fan wel iets te bieden. Wat naast de eerder genoemde onderwerpen komt ook de liefde voor en zijn er zelfs verhalen te ontdekken waarin de hoofdpersonages buitenaardse wezens (of engelen) zijn.
Brave New Love is een echte aanrader voor de boekenfanaten die weinig tijd hebben om te lezen en echt fan zijn van Young Adult (YA).
Wat mij opviel, is dat in het E-book de lettergrootte verschilde tussen de verhalen. Dit vind ik persoonlijk best wel jammer, aangezien het afleidt van het geheel.
Korte verhalen zijn normaal gesproken niet helemaal mijn ding, maar van Brave New Love heb ik toch stiekem wel genoten. Sommige verhalen waren echter, in tegenstelling tot andere, een beetje voorspelbaar.

Meer recensies van D. Steeg