Een lekker creatief doe-boek

D. Steeg 04 december 2020
Dare to doodle XXL is het perfecte boek voor degene die ervan houdt om te tekenen en zelf een brede fantasie heeft op tekengebied. Daarnaast is het net als de andere boeken die zijn uitgegeven bij Paperfuel, een erg leuk boek om als inspiratie te gebruiken voor je Bullet journal.

Voordat er verschillende voorbeelden van doodles worden gegeven, krijg je eerst instructies over de basics. Zo laat Luttenberg je zien hoe je het beste leuke mondjes, oogjes en wenkbrauwen kunt maken. Daarnaast laat ze zien hoe je het beste schaduw kunt aanbrengen in een doodle.

Het boek is ingedeeld in verschillende onderwerpen, die elk twee pagina’s lang zijn.
De linkerpagina bevat allemaal verschillende voorwerpen binnen het thema, terwijl op de rechterpagina een van de doodles in gedeeltes wordt uitgelegd. Zo kun je stap voor stap verschillende leuke doodles leren tekenen.

Doordat de doodles in het boek er allemaal zo mooi en perfect uitzien, zal het resultaat na je eerste poging waarschijnlijk tegenvallen. Mijn eerste doodles waren totaal mislukt, maar ik gaf de hoop niet op en bleef doodles maken die dan ook steeds beter werden. Wees dus niet teleurgesteld als het ondanks het stappenplan niet meteen lukt en blijf oefenen.

Hoewel ik zelf niet erg creatief ben, heb ik ervan genoten om de doodles te maken. Mijn favoriete thema’s om doodles van te maken zijn wetenschap en boeken, omdat dit dingen zijn waar ik zelf ook in het dagelijkse leven mee bezig ben.

In het dagelijkse leven zal ik de doodles niet vaak gaan gebruiken, maar ik ga ze zeker nog gebruiken in mijn bullet journal. Zo ben ik al een doodle van een boek aan het oefenen om bij mijn reading challenge van 2021 in mijn bullet journal te kunnen maken.

Doordat er zoveel verschillende onderwerpen zijn, is er voor elk wat wils. Naast de vele voorbeelden uit het boek zijn er nog zoveel andere voorwerpen waar je leuke doodles van kunt maken.

Ik vind Dare to doodle XXL een leuk en verrassend doe-boek. Het is zowel voor de doorgewinterde als beginnende creatieveling een leuke aanwinst. Een leuk boek om zelf te kopen of aan iemand cadeau te geven.

Meer recensies van D. Steeg