Her royal highness, sterke personages maar voorspelbaar

D. Steeg 17 juli 2019
Dit boek is het vervolg van Royals, maar dan wel met andere personages.
In het verhaal maak je kennis met Amalia “Millie” Quint, een typisch Amerikaans meisje met een liefde voor stenen. Het is haar droom om aan Gregorstoun, een exclusieve Schotse kostschool, haar eindexamenjaar af te leggen.
Nadat ze in de zomer bijna een relatie krijgt met Jude beginnen de twijfels op te komen. Wanneer ze Jude zoenend met een ander meisje betrapt, weet Millie het zeker. Ze gaat naar Schotland.
Wanneer Millie in Schotland aankomt, is het allemaal eventjes wennen. Een nieuw land, een nieuwe school en dan ook nog haar kamergenootje Flora, die zich gedraagt alsof ze een prinses is.
Wat Millie echter niet weet, is dat Flora ook daadwerkelijk de prinses van Schotland is. Helaas komen ze al snel in de problemen door de broer van Flora, prins Sebastian “Seb”.
En dan is er ook nog het kampeertripje genaamd de challenge. Millie ziet het helemaal niet zitten om met Flora op dat tripje te gaan, of is ze er achteraf toch wel blij mee?

Rachel Hawkins laat met Her Royal Highness twee sterke karakters zien, waarin veel jongeren zich zullen herkennen. Millie is een perfect voorbeeld van een (biseksueel) meisje dat nog aan het onderzoeken is wie ze is, terwijl je bij Flora, een (lesbisch) meisje, ziet dat ze al heel zeker weet wie ze is en wat ze wil. Gebrek aan sterke personages heeft Her Royal Highness dus zeker niet.
Wat ik daarentegen wel jammer vind, is dat de tekst op de achterkant al vrij veel spoilers bevat, waardoor ik het verhaal voorspelbaar vond. Natuurlijk wist ik niet exact wat er gedurende het verhaal zou gebeuren, maar ik wist al wel snel hoe het boek zou gaan eindigen. Maar dit mag de pret zeker niet drukken!
Het verhaal leest lekker weg, ondanks dat de nieuwsberichten soms een afleiding en soms een toevoeging zijn aan het verhaal.
Ondanks dat Her Royal Highness het vervolg is op Royals zijn de boeken makkelijk los van elkaar te lezen. Dit vanwege de verschillende hoofdpersonages.

Meer recensies van D. Steeg