Een boek vol avontuur, actie en mysterie

D. Steeg 30 juni 2021
Het project is het debuut van Arne van der Linden en meteen het eerste deel in een serie voor lezers vanaf 12 jaar. Het boek kent een aantal heftige thema's, waardoor het in mijn ogen soms meer neigt naar een YA boek.

Alan Gray zijn leven was perfect. Hij heeft leuke ouders en weinig problemen, maar wanneer zijn moeder plots word vermoord veranderd zijn hele leven. Zijn vader kan niet goed voor hem zorgen, en schakelt de hulp in van een oude vriend. Maar ook hij is weinig aanwezig in Alans leven. De enige stabiele factor die Alan lijkt te hebben is zijn vriendin Lauren, maar wanneer hun relatie problemen begint te vertonen heeft ook zij tijd voor zichzelf nodig. Alan is ten einde raad, en besluit zelfmoord te plegen.

Zou jij sterven om te overleven?

Wanneer hij wakker word, is hij op een plek die hem onbekend voorkomt. Al snel leert hij dat hij het ongeluk heeft overleefd en krijgt hij een keuze die zijn leven zal veranderen. Hij mag kiezen of hij naar een gesticht wil, of wil deelnemen aan project Lotgenoot, waarbij hij opgeleid zal worden tot spion. Voor Alan is deze keuze niet moeilijk, en dus besluit hij deel te nemen aan het project. Maar wat is het doel van dit project? Zal hij de training weten te overleven?

Het Project is een boek vol avontuur, actie en mysterie. Hoewel het als een erg "stoer" boek overkomt, is dit een boek dat geschikt is voor alle lezers vanaf 12 jaar. Echter zou ik als lezer toch dit boek pas vanaf 14 jaar willen aanraden, door de heftige thema's die naar voren komen. Zo zouden er trigger warnings uitgegeven kunnen worden voor: (zelf)moord, kindermishandeling en geweld.

Lees mijn volledige recensie nu op mijn blog boekensteeg

Meer recensies van D. Steeg