een angstaanjagende blik in een mogelijke toekomst

D. Steeg 10 juni 2021
Onderuniversum is een dystopische fantasy door Pen Stewart met een angstaanjagende blik in een mogelijke toekomst. De cover van dit boek spreekt mij al erg aan, en de verschillende elementen komen ook goed terug in het boek.

In de afgelopen zes maanden lijkt het leven van Julian O’Mallaghan perfect te zijn. Hij is toegelaten tot het Amsterdamse stadleger en heeft eindelijk het hart van Kim Katena weten te veroveren. Samen gaan ze elke missie aan, en als er plots vreemde dingen gebeuren in de schachten worden Julian en Kim op avondpatrouille gestuurd. Tijdens deze ronde komen Julian en Kim oog in oog te staan met de vreemde wezens die uit een nieuw transportnetwerk lijken te komen. Kim word ontvoerd, en Julian moet alles op alles zetten om haar te vinden. Wat zal hij ontdekken in het nieuwe transportnetwerk? Wie zijn deze nieuwe wezens? Waarom ontvoerden ze Kim? Zal Julian haar nog kunnen redden?

Doordat het verhaal zich in 2665 afspeelt, is de wereld totaal anders als dat hij nu is. Van zwevende voertuigen, tot een enorme woestijn tussen Nederland en België, alles is mogelijk in de toekomst. Zo speelt ook kunstmatige intelligentie een kleine rol in dit verhaal. Ondanks dat we wereld goed beschreven is, kwam deze voor mij niet echt realistisch over. Dit is mede doordat ik me het niet goed kan voorstellen hoe het er wel niet uit zou zien.
lees mijn volledige recensie en meer nu bij de Boekensteeg

Meer recensies van D. Steeg