The white rose

D. Steeg 10 november 2019
The white rose is het directe vervolg op the Jewel waarin Violet terechtkomt bij de hertogin van het meer en daar veel problemen ondervind. Ze besluit te gaan ontsnappen met behulp van Lucien. Hier begint the white rose.

Wanneer het Violet gelukt is om samen met Ash en Raven met behulp van Lucien te ontsnappen uit de Jewel gaan ze op avontuur om te zorgen dat de hertogin van het Meer hun niet kan vinden en dat ze niet hoeven te sterven voor het kind wat de adel in hun wou laten groeien. Maar is Raven wel veilig nu ze zwanger blijkt te zijn?

In tussentijd heeft Lucien een heel plan bedacht om naar een veilige plaats te komen, maar gaat dat wel zo makkelijk als ze gehoopt hadden? Tijdens de reis krijgen ze hulp veel onbekende mensen en oude bekenden.

Als ze aan het eind van hun reis een oude surrogaat genaamd Sil tegenkomen ontdekken ze veel over de geschiedenis over het surrogaatschap en leren hoe ze hun gaves beter kunnen gebruiken.
Kunnen deze gaves leiden tot een opstand tegen de adel? En krijgt het gezelschap geen last van de hertogin van het meer?

The white rose sluit direct aan op de Jewel wat het heel makkelijk als serie te lezen maakt. Ik raad af om het boek los van de Jewel te lezen omdat je midden in het verhaal instapt.
The white rose is een boek vol met spanning en avontuur. Telkens spelen er vragen af in je hoofd waardoor je persé verder wil lezen.
Ik vond het jammer dat er niet zo gefocust werd op het surrogaatschap in het begin van het boek maar aan het einde werd dat wel steeds beter.
In het boek worden de karakters van belangrijke personages zoals violet veel duidelijker dan in de Jewel, dit vind ik erg fijn omdat je dan een beter beeld krijgt van de personages.

Meer recensies van D. Steeg