Nostalgie en toch eigentijds...

piper 02 augustus 2015
Ik was blij gekozen te zijn tot recensent van dit boek. Indertijd keek ik met mijn ouders naar de serie, maar ik was nog erg jong en herinnerde mij er dus weinig van, enkel dat ik het erg leuk vond. Toen ik begon in het boek dacht ik zo van oh dit gaat zo ouderwets zijn en voorbijgestreefd maar nee hoor ! Ik was direct mee in het verhaal en kon moelijk stoppen met lezen, zo leuk vond ik het !
Al de belevenissen van de personages en hun manier van doen zou net zo goed in het hier en nu kunnen gebeuren want mensen blijven mensen. Met hun tekortkomingen en deugden en al. Het enige verschil zit hem in het feit dat er in het verhaal natuurlijk geen gsm's of internet was, maar voor de rest is het eigenlijk universeel, het had eender waar en eender wanneer kunnen gebeuren. En dat maakt het net zo leesbaar eigenlijk, het is m.i. totaal niet voorbijgestreefd. Ik heb er heel erg van genoten en zou eigenlijk wel graag een vervolg lezen. Dit is eigenlijk verbazingwekkend voor mij, vermits ik tot nu toe enkel en alleen thrillers en spannende boeken las. Romans waren niet aan mij besteed, en zie ! Dit vind ik nu wèl een leuk boek ! Dus ik vind dit boek zeer aan te raden !

Meer recensies van piper