Inspirerend boek tussen fictie en non-fictie

Sommige boeken blijken onverwacht heel belangrijk voor je te zijn, iets speciaals voor je te betekenen, zonder dat je goed kunt achterhalen waarom dat zo is. Het Dagboek van Maria Magdalena is voor mij zo’n boek. Het inspireert en is troostrijk.

Het is een indrukwekkend verhaal, het geeft een prachtig beeld van de tijd van de eerste decennia na Christus. Het schildert het ook een geweldig beeld van een heilige, die ook gewoon mens is. Al lezend vergeet je dat het geen authentieke tekst uit de eerste eeuw is. Je krijgt een indruk wat het geloof kan zijn. De liefde van Maria Magdalena is haast voelbaar.
De liefde waarmee het geschreven is, straalt erdoorheen.

Het is een schitterende manier om iets uit te leggen dat in het huidige dominante denken redelijk onbekend en ingewikkeld is.

Meer recensies van Dick van Zijderveld