Misleiding

Dimitri 03 september 2022
Wanneer je denkt 'ah leuk, een boek over een reis om de wereld' dan gaat dit behoorlijk tegenvallen. Sterker nog, die reis is pas ergens tegen het einde van het boek te lezen.
Wat is het dan wel? Nou het is in de eerste plaats een coming to age boek van een vrouw en haar tweelingbroer. Van dat soort verhalen hou ik meestal ook wel maar dit boek viel mij toch echt tegen. Natuurlijk omdat ik de hoop had op een wereldreis maar verder is het een boek vanuit een vrouwen perspectief geschreven met al haar emotionele relaties. Constant lees je hoe ze zich bij iemand voelt, of iemand leuk is voor haar of juist niet. Relatie met haar broer, haar jeugdvriend, haar man, haar vriendin. Overal voelt ze weer iets bij, vind ze iets van.
Ik twijfelde om dit boek aan te schaffen omdat het geschreven is door een vrouwelijk auteur die doorgaans meer om het gevoel schrijven dan om een spannend verhaal. Dit was in ieder geval de laatste voorlopig weer.

Meer recensies van Dimitri