Godendrank

Elce 27 mei 2020
Al van bij het begin wordt je aangetrokken door het verhaal dat zich afspeelt op een regenachtige en winderige dag in Amsterdam, dat mede de doorslag geeft om te verhuizen naar Zuid-Frankrijk. De zoektocht naar een geschikt wijnkasteel is hilarisch. Na een intense week vindt Abel zijn wijnkasteel 'Mas des Anges'. Na 23 jaar huwelijk weet hij welke knoppen hij bij Angela moet bespelen en vol enthousiasme vertrekken zij naar Frankrijk. Bij aankomst treffen zij een leeg huis aan, zonder deurknoppen en alle bloemen zijn weg. De 'verborgen gebreken' nemen zij erbij en maken het huis bewoonbaar. Een glaasje wijn, een terrasje onder de platanen, een bezoek aan de lokale markt, de ontmoeting met de dorpsbewoners stemmen hen gelukkig en voelen zich 'God in Frankrijk'. De ongemakken nemen zij erbij. De wil om biowijnen te produceren staat hoog in het vaandel. Vreemde gebeurtenissen druppelen over hun gelukzalig gevoel, dode rat aan deur, machines oud en defect, lege druivenranken, kwotatie landelijke wijn ipv AOC wijn, enz..
Er heerst een mysterieuze sfeer in en rond het domein, burgemeester en bewoners die hun eigen wetten maken waarvan zij de dupe worden. Het wordt een titanenstrijd om te overleven maar als de nood het hoogst wordt, komt er plots van uit een andere hoek een oplossing en worden we vergast op een spetterende ontknoping

Meer recensies van Elce