Uniek, ritmisch en ongecensureerd. Een prachtig inkijkje in een leven en spirituele zoektocht

ElveraLisalotte 20 november 2020
De ondertitel 'Bespiegelingen en ontboezemingen' laat je als lezer weten dat je meegenomen gaat worden op de persoonlijke zoektocht van de schrijfster aan. Die belofte maakt het boek waar.

Je reist mee met haar gedachten en gevoelens. Heel puur en ongecensureerd.

Het boek leest als een ritmische dans. Soms rustig bewegend, dan weer staccato.

Gelukkig voor de verandering geen algemene lessen, tips en levenswijsheden. Wel een hoop wijsheid in de gedichten en verhalen die je er als lezer zelf uit mag halen.

Wat ik heel waardevol aan dit boek vind, is dat de schrijfster zo helder de inzichten van allerlei denkers (van vroeger, van nu, lokaal, internationaal, spiritueel en wetenschappelijk) met gebeurtenissen uit dagelijks leven weet te verbinden. Ze laat mooi zien hoe grote inzichten komen op de kleine momenten.

Voor elke lezer zal het boek wat anders te bieden hebben. Degene op eenzelfde zoektocht naar de kern van het bestaan kan er herkenning in vinden. Voor degene die net op het spirituele pad stapt, zit het boek vol inspiratie en nuttige verwijzingen naar denkers uit allerlei stromingen.

Het is boek dat je kunt open slaan op een willekeurige bladzijde en het je laten verrassen. Het boek kan echter ook gelezen worden als een levensverhaal vol ontdekkingen en inzichten.

De speelsheid en luchtigheid van het boek maakt het een mooi cadeau voor jezelf, of voor een ander.

Meer recensies van ElveraLisalotte