Weinig verrassend

Inge 15 maart 2019
Dit boek is een prequel voor het verhaal in The girl with all the gifts. In het boek gaat een groep wetenschappers op zoek naar een genezing voor de schimmel die de mens verandert in een zombie.

Helaas is er weinig verrassends aan het verhaal. Alle ontdekkingen zijn al bekend uit het eerste boek. En doordat je het verloop van het eerste boek kent, voelt het hele verhaal wat zinloos.

De karakters zijn ook plat, waardoor ik niet echt meeleefde met de hoofdpersonen. En het dus nog minder uit kijkt te maken wat er met hen gebeurt.

De recensente hieronder geeft aan dat ze het boek niet heeft uitgelezen. En dat is dan wel weer zonde. De laatste 100 pagina`s zijn wel spannend en geven toch nog een leuke plot twist op het hele verhaal.

Al met al zou ik het boek over slaan. Maar als je er dan toch aan begint, dan zou ik het zeker uit lezen.

Meer recensies van Inge