Een sterk vervolg

Erik van de Ven 05 december 2016
De wereld zoals wij die kennen bestaat niet meer zo'n 100 jaar nadat een experiment van het Amerikaanse leger mislukt. De mensen vechten tegen vampierachtige wezens en ook tegen elkaar blijkt nu.
Het vervolg op de Oversteek is sterk maar minder goed dan het eerste deel uit de serie. Het begin loopt paralel met de gebeurtenissen uit het eerste boek, waarna Cronin opeens overgaat naar waar hij is gebleven aan het einde van de Oversteek. Aan de sterke, goed uitgewerkte en gevarieƫrde karakters zijn een aantal nieuwe net zo interessante en sterkte karakters toe gevoegd. Het verhaal is over het algemeen makkelijk te lezen en goed te volgen ondanks dat het af en toe heel vaag is. Er gebeurt veel in het boek waardoor de lezer geboeid blijft en doordat Cronin niet meteen alles prijs geeft blijft het boek spannend en blijft het de lezer verrassen.
Dit boek is het lezen zeker waard.
Afgerond geef ik het 4 sterren.

Meer recensies van Erik van de Ven