Geweldig

Erik van de Ven 23 juli 2016
Na het overlijden van haar man verhuisd Mikayla met haar twee kinderen naar een zeer afgelegen dorp in de wildernis van Canada waar ze het huis van haar man heeft geërft.
Niets is wat het lijkt in dit vlotte roman. In deze geweldige thriller volgen de ellendige gebeurtenissen elkaar in rap tempo op. Het verhaal is recht toe recht aan zonder veel poespas, uitgebreide flashbacks of karakterbeschrijvingen zoals Stephen King graag doet. Ik noem hier expres King omdat dit verhaal ook door hem bedacht kan zijn. Ondanks dat er geen uitgebreide karakterbeschrijvingen zijn, zijn de karakters zeer goed uitgewerkt en leert de lezer ze kennen tijdens de gebeurtenissen. Het vervloekte huis is spannend, boeiend en interessant van de eerste tot met de laatste bladzijde. Het is het beste Nederlandse boek dat ik in jaren heb gelezen.

Meer recensies van Erik van de Ven