Een heerlijke ‘Holly Smale’

Esmee 07 juni 2019
Geheel onverwachts zag ik dat Holly Smale een nieuw boek had geschreven. Ik ben groot fan van de Geek Girl serie en kon mijn geluk niet op toen ik mee mocht doen met de HebbanBuzz voor Licht, Camera, Liefde.

Vanaf de eerste bladzijde voelde de schrijfstijl vertrouwd. Lichtelijk overdreven en dramatisch, precies waar ik van houd. Hope leek op die manier wel wat op Harriet, maar was toch wel ontzettend nieuw en fijn om te volgen.
Naast de over the top, fantastische personages zoals Hope’s zus Mercy (ja, ik ben echt Mercy fan!) kon ik ook echt genieten van de verhaallijn. Ik ben een sucker voor zoetsappige, romantische verhalen en Licht, Camera, Liefde is precies dat.
Het was supertof om te lezen hoe het een hele beroemde familie vergaat achter de schermen. Ik leefde mee met hun drama. Hope vond ik wel wat naief soms, maar dat paste ook wel bij haar personage. Misschien soms een beetje too much om achter elkaar weg te lezen (vandaar de vier sterren voor dit boek), maar ik merkte wel dat ik heel graag het boek weer snel wilde oppakken.

Want ik heel erg leuk vond, was dat sommige stukken in het boek bestonden uit een (film)script. Dit omdat Hope hopeloos romantisch is en droomde van haar eigen beroemde liefdesverhaal.
Daarnaast hadden de hoofdstuknummers een plaatje van een cactus, wat Licht, Camera, Liefde nóg schattiger maakte.

Ik heb begrepen dat dit het eerste boek is uit De Valentines serie en ik kan echt niet wachten om meer drama over deze familie te lezen. Holly Smale, schrijf alsjeblieft sneller!

Meer recensies van Esmee