Vermakelijk, maar moeilijk weg te lezen

Esmeevv 15 juni 2020
Ik was heel blij toen ik ontdekte dat ik een hele reeks fantasy boeken nog niet had gelezen. Ik las al de recensies van anderen die dit boek vergelijken met ‘Lord of the Rings’. En het klopt, je komt er niet omheen.

Het is een sterk verhaal, goed over nagedacht. Je hebt al snel door dat hier een goede schrijver achter zit met een heerlijke fantasie. Robert Jordan neemt je mee in een nieuwe, maar toch bekende, wereld. Bijzondere creaties die je aan personages uit verschillende andere boeken zal doen denken.

Nadeel van dit boek, vind ik, is dat je soms de draad kwijt raakt. Het verhaal komt langzaam op gang en er zijn veel (echt veel) onrealistische personages. Het fijne aan fantasieboeken, vind ik, is dat je een andere wereld kan inbeelden in deze wereld (denk aan Harry Potter etc.). Bij dit boek gaat dat wat lastig, door de hoeveelheid onrealistische situaties.

Toch ben ik blij dat ik hem heb gelezen. En wie weet lees ik deel 2 nog eens. Maar na dit boek had ik direct de behoefte aan iets anders, waardoor ik weer even met beide benen op de grond stond :)

Meer recensies van Esmeevv