Koninkrijk van As: Een verbluffende finale in Sarah J. Maas' onweerstaanbare fantasy-reeks

Esmeevv 22 januari 2024
Sarah J. Maas heeft met de zeven delen tellende fantasyserie, waarvan 'Koninkrijk van As' het indrukwekkende sluitstuk vormt, een meesterwerk afgeleverd dat alle verwachtingen overtreft. Ik heb alle delen in één adembenemende ruk achter elkaar uitgelezen.

Mijn reis begon in de zomer met het eerste boek en voordat ik het wist, was ik in januari door alle zeven boeken heen. Het feit dat ik ze zo snel verslonden heb komt door de meeslepende kracht van de verhaallijn en de diepgaande connectie met de personages. Maas heeft een meesterlijke mix gecreëerd van actie, moeilijke keuzes en intrigerende vriendschappen die de lezer vanaf het begin vastgrijpt en niet meer loslaat.

Het laatste boek, 'Koninkrijk van As', is een waardige afsluiter die alle elementen van het epische verhaal samenbrengt. De spanning, de emotie, de actie; het is allemaal aanwezig in dit slotstuk.

Mijn favorieten van deze serie waren het een na laatste deel en natuurlijk dit laatste deel. De emotionele rollercoaster en de onthullingen in deze delen hebben me werkelijk op het puntje van mijn stoel gehouden. Het enige nadeel van het lezen van 'Koninkrijk van As' is het gevoel van een zwart gat dat ontstaat na het omslaan van de laatste bladzijde. Wat nu? Ik ga het zeker nog een keer herlezen, gewoon om opnieuw ondergedompeld te worden in de magie die Maas heeft geschapen.

Een absolute aanrader voor lezers die, net als ik, houden van fantasy-boeken.

Meer recensies van Esmeevv