Kind van toen, man van nu.

Franziska 31 maart 2023 Auteur
Ik heb het boek in een paar dagen uitgelezen. Wat me vooral raakt is de worsteling van de schrijver, gemengd met liefde voor zijn ouders waardoor hij nog zo lang binnen 'de waarheid' en de gemeenschap is gebleven. Het in twee werelden leven. Jezelf volledig kwijtraken. Zeer invoelbaar geschreven en ook zeer duidelijk weergegeven hoe de gemeenschap van Jehova's getuigen werkt. Zelf ben ik bevriend geweest met getuigen, maar geen vriendschap zonder bijbelstudie. Zodoende herkende ik veel van de benauwende signalen, die Dennis beschrijft in zijn boek. Voor hem moet het een helse toer zijn geweest. En dat was het ook, zo te lezen. Ik heb te doen met die jongen van toen. De dingen die hij deed, en dan later de enorme spijt. Al met al een indringend verhaal.

Meer recensies van Franziska