Net een achtbaan, vanaf het begin tot het eind spannend

fredbosman 10 september 2020
Rosa (10 jaar) en ik hebben Het geheim van het Klavertjesplein samen gelezen. Dit is wat wij van het boek vinden.

Het boek gaat over vier kinderen die op het Klavertjesplein wonen. Daar staat een mysterieuze toren. Ze zeggen dat in die toren het Kwaad opgesloten zit. Waarom die toren er staat en wat er nou precies in opgesloten zit is een geheim dat streng bewaard wordt door de oudste inwoners van het Klavertjesplein. De vier kinderen gaan op zoek naar wat er 50 jaar geleden precies gebeurt.

Het geheim van het Klavertjesplein is een heel spannend boek. Van kaft tot kaft is het boek spannend, heel spannend, maar wel leuk spannend. Soms was het een beetje eng. Rosa heeft nog over de draak gedroomd.

Michael is erg goed in het bedenken van hele spannende situaties. Je krijgt er als lezer de bibbers van. We vonden wel dat je nauwelijks rust krijgt in het boek. Vanaf de eerste regel is het spannend en dat houdt aan tot de laatste regel. Je kunt bijna nergens even op adem komen.
Rosa geeft het boek een 10, ikzelf een 7. Het boek bevat heel veel spanning maar er is weinig ruimte voor iets ander; rustpunten, een duidelijke opbouw, etc. Zo worden er in het boek sleutels gezocht op de zolders van de oudsten. Maar na twee uitgebreide en zeer enge onderzoeken was het ineens afgelopen en waren ineens alle sleutels gevonden. Het boek ging een andere richting op.

Maar als je van spannende boeken houdt is dit echt een aanrader. Ook al komen er trollen, heksen en draken in voor, is het boek erg realistisch en daarom best eng.

Meer recensies van fredbosman