G. Bressers 02 januari 2012
Vol overgave aan het boek manipulatie begonnen, ondanks het feit dat de beschrijving op de kaft me niet aansprak. Achteraf gezien jammer dat ik de beschrijving gelezen had, omdat dit uiteindelijk het verhaal nog voorspelbaarder maakte...

Het boek gaat over Geiger, die een duistere kant heeft en een onbekend verleden. Hij vergaart op lugubere wijze informatie, maar laat toch de psychologie hierbinnen de overhand hebben. Verder lijkt hij gevoelloos en keihard, maar dit verandert naarmate het verhaal vordert. Dit alles maakt dat het verhaal wel boeiend is en ik wilde doorlezen om te zien welke ontwikkelingen zouden volgen. Helaas met een domper tot gevolg.

Ondanks het feit dat het boek vlot en integrerend cq. meeslepend geschreven is, ben ik uiteindelijk er maar matig positief over. Het boek is typisch Amerikaans; bijna een script voor een overdreven en voorspelbare clichéfilm. Iets dat maakt dat het einde tegenvalt, omdat de rode draad snel helder is en er geen verrassende wendingen in het verhaal zitten. Dit maakt dat het boek voor mij te oppervlakkig is.

Meer recensies van G. Bressers