Een modderloop waarna je teleurgesteld op de bank blijft zitten.

Gabriella kolijn 18 maart 2018
Het boek begint super traag en komt eigenlijk pas op het einde op gang. Er zijn heel veel plottwisten die eigenlijk geen plottwisten zijn omdat je ze van mijlenver ziet aankomen. Er zit weinig karakter ontwikkeling in en dat is jammer want daar had het boek echt beter van geworden.
Ethische kwesties is het enige waarvan ik kan zeggen dat dit goed is uitgewerkt in dit boek. Je vraagt je af wat jij zou doen en hoe je dit zou doen. De enige andere vraag waar ik mee te maken kreeg was welke stoel of tafel ik weer recht kon maken door dit boek onder de poten te schuiven. Ik ben zelden zo hard voor een boek maar in dit geval, sorry Olivia !!
Karakter building viel tegen
Wereld building was er voor mij helemaal niet, er worden woorden gebruikt die nauwelijks of niet passen bij het voorwerp wat het werkelijk is, wat het lezen vreselijk bemoeilijkt.
Het past goed bij het ya syfy genre, puur omdat het een beetje dertien in een dozijn is. Hierdoor en door de hierboven genoemde punten werd het zo moeilijk om het boek na een dag hard werken weer op te pakken. Ik heb mij er door heen moeten worstelen en het heeft mij teleurgesteld achter gelaten.
Enige voordeel is: ik heb weer zin in een goed boek dus heb heel veel zin om door te gaan naar een volgend boek.

Meer recensies van Gabriella kolijn