Climax van een top verhaal!

Gavin 09 april 2015
Helaas had ik 'the girl with the dragon tattoo' gezien voor ik deel 1 had gelezen, dit kwam helaas niet ten goede van de lees ervaring.

Deel 2 was ontzettend spannend maar de ontknoping ging me net te ver waardoor het wat geloofwaardigheid verloor.

Deel 3 was van begin tot het einde geweldig; de dreiging in het ziekenhuis, een geheime dienst die als een kat in het nauw is, het spelletje om Lisbeth voorgoed het zwijgen op te leggen... maar vooral... vooral de ontknoping in de rechtbank heeft mij op het puntje van de stoel gezet. Met name de dialogen, de emoties van links naar rechts schieten, de ontrafeling is zo goed neer gezet dat je het als een film aan je voorbij ziet gaan. Alsof je zelf bij de rechtzaak aanwezig bent.

En dan komen alle open eindjes, alles verhaallijnen van 3 delen bij elkaar en is er een einde gekomen aan geweldig verhaal.

De complete serie, ondanks dat de sterren bij deel 1 niet zeggen komt bij mij in de favouriten te staan.

Hulde aan de schrijver!

Meer recensies van Gavin