als niets is wat het lijkt

Genoveva Hopman 21 maart 2019
Een schoolsecretaresse raakt bevriend met een nieuwe lerares muziek, Ali. Deze vrouw is excentriek en levenslustig en heeft een aantrekkingskracht op mannen. De man van Jeanne is tegen deze vriendschap en in de tijd merkt Jeanne dat Ali leugens vertelt, maar dat zij ook heel veel liegt. De leugens komen ook voor in het gezin van Jeanne. Als Ali wordt vermoord, wordt de zoon van Jeanne, die heimelijk verliefd is op Ali als verdachte aangewezen. Maar hij heeft het natuurlijk niet gedaan? Gedurende het verhaal wordt je heen en weer geslingerd op zoek naar de dader, maar de ontknoping is best verrassend. Echter een spannend boek kan ik het niet noemen. Ik heb tijdens het lezen steeds het idee gehad dat er elke dag regende. Het is voor mij absoluut geen thriller. Eerder een spannende roman. Jammer.
GH

Meer recensies van Genoveva Hopman