Helder en duidelijk, ook spannend

Genoveva Hopman 12 februari 2020
Een prachtig verteld verhaal door een overgrootmoeder aan haar kleinzoon. Zo duidelijk is het me nooit geworden als nu, hoe de oorlog tot stand kwam en hoe Rotterdam gebombardeerd werd. Hoe de bevrijding begon en door wie. De "ouwe" oma van Sem Terpstra is hier de vertelster van het grote verhaal, wat Sem hoort omdat hij een interview gaat afnemen bij zijn "ouwe" oma Vinke.

Een verhaal over de verschrikkingen van de oorlog, de vele doden, de razzia's, de hongersnood, het verzet. Een vanaf de eerste bladzijde pakkend boek, goed geschreven en heel verhelderend voor juist de jeugd van nu. Voor hen die er niets van weten en toch een goed beeld willen krijgen. Achterin het boek een schat aan informatie, waarmee het hele boek een aanwinst is om het verhaal door te vertellen en de oorlog nooit te vergeten. Zeer geschikt voor lezingen.

GH

Meer recensies van Genoveva Hopman