Waar je wieg stond.

Gerd 20 oktober 2023
Dit boek gaat over het opgroeien in armoede van generatie naar generatie. Als je dit boek leest begrijp je pas wat het is om arm te zijn, daarbij heel verstandig, en iets wilt bereiken in je leven. Er is geen geld, geen steun van de ouders, geen aanmoediging om verder te leren. Milio wil kost wat kost naar de universiteit, maar wat die jongen daarvoor moet doen is bewonderingswaardig. Milio krijgt constant tegenwind van zijn leraren en later zelfs van docenten die blijven zeggen dat hij 'Lager moet mikken'. Soms verliest hij de moed en krijgt zelfs een depressie. Hij zoekt een weg om toch aan de unief te geraken en met de hulp van zijn fantastische vriendin en haar ouders moet dat lukken. Toch blijft hij telkens het verschil zien en voelen tussen hem en tussen de jongeren uit de betere buurten van Amsterdam. Het is een zware strijd, maar hier laat Milio toch maar eens zien dat je met veel wilskracht toch vooruit kunt komen in het leven, en je doel kunt bereiken. Mooi geschreven en ik geef hier een dikke :r8

Meer recensies van Gerd