Wie is arm en wie is rijk

Gerd 15 oktober 2023
Prachtig boek. Er zitten veel waargebeurde verhalen in. De personen en plaatsen zijn fictie maar ik herkende veel in de mooie beschrijvingen en fijne schrijfstijl. Het verhaal begint bij Jan Denkstra die zich opgewerkt heeft en uiteindelijk psychiater geworden is. Jan woont in Boekelum. Er komt nog een notaris Geldman in en een vuilnisvrouw. Dan heb je Frits, die geen geld of woning heeft en op de camping in zijn auto woont. Dan heb je nog de rijke vrouwen, de avontuurtjes enz...
Wat ik zo mooi vond was de fietstocht van Jan rond Hilversum , Huizen en Baarn. Toevallig ben ik daar net op weekend geweest en alles klopt.
Het geheel wordt mooi in een verhaal gegoten wat uiteindelijk als een prachtige puzzel in elkaar valt naar het einde toe. Ik begrijp niet dat dit boek zo onder de radar is kunnen blijven. Ik wil hier dik **** voor geven.

Meer recensies van Gerd