Prachtig boek, vlot geschreven verhaal

Habee 06 juli 2020
Het boek Ankerplaats is een vlot geschreven roman die gemakkelijk leest.
Hoe verder je in het boek komt, hoe slechter je kan stoppen met lezen.
Het verhaal boeit en maakt nieuwsgierig naar de afloop.

De rode draad in het boek is het liefdesverhaal tussen de 2 hoofdpersonen, maar daar doorheen verweven lees je over thema’s als vergeving, opnieuw beginnen, Gods plan met je leven. Mooi vind ik het hoe beschreven wordt hoe mensen met een fout verleden een nieuwe kans krijgen en hoe anderen daarbij behulpzaam zijn, hoe ze weer in de maatschappij geaccepteerd worden.
De kerkelijke gemeenschap heeft hier een grote rol in. Mooi ook om te lezen hoe de verschillende kerken met elkaar samenwerken, er is geen sprake van concurrentie.
De verschillende personen, zoals Charley, die hier een grote rol in hebben maken rake opmerkingen: zowel naar de hoofdpersonen toe, maar ook naar mij als lezer. Sommige van hun uitspraken haken zich in je denken vast.
Dat maakt dit boek meer dan alleen een mooi romantisch liefdesverhaal.

De titel Ankerplaats doet haar naam eer aan. Het stadje Hope Harbor bewijst zich een veilige plaats voor mensen die een nieuwe start in hun leven verdienen.

Kortom: een prachtig boek! Van harte aanbevolen!

Meer recensies van Habee