Spannende roman!

Hannah1982 29 november 2020
Een tijd geleden vroeg Gert-Jan van den Bemd mij of ik zijn boek "Na de val" wilde lezen. Graag natuurlijk! Het duurde even tot het boek bij de bibliotheek te lenen was. Maar deze week is het dan eindelijk gelukt.

Na de val gaat over Sofie die de woning van haar overleden vader moet ontruimen waaronder zijn zeldzame boekencollectie. Ze schenkt de collectie aan de universiteit maar bij het inventariseren worden er bekraste foto's van Sofie's broer en overleden moeder gevonden. Wie heeft de foto's toegetakeld en in de boeken verstopt? Als Sofie op onderzoek uitgaat ontdekt ze dat haar familie een hoop leugens heeft te verbergen.

Dit boek heeft me aangenaam verrast. Meteen vanaf het begin voel je dat er dingen spelen. Gert-Jan bouwt de spanning mooi op en zet je als lezer steeds op het verkeerde been. Het blijft echt tot aan het einde spannend. Ook heb ik moeten lachen om de herkenbare observaties in het boek.
"Ze bood thee aan. Of had ik misschien liever koffie? mensen die eerste thee voorstellen, zetten meestal belabberde koffie"
De karakters in het boek worden mooi neergezet. Ik vond met name Sofie een fijn personage. Ik ben erg benieuwd naar het andere werk van Gert-Jan. Bedankt voor de fijne leeservaring!

Meer recensies van Hannah1982