Een huzarenstuk!

Hanneke 17 mei 2021
Een indrukwekkend, gedetailleerd overzicht van wat heeft plaatsgevonden in Amsterdam tijdens 1940-45, gerangschikt naar straat, zelfs de specifieke straatnummers waar iets heeft plaatsgevonden dat de moeite waard is om te melden, en verdeeld in hoofdstukken van Amsterdamse buurten. Het boek start met een inleidend hoofdstuk waarbij in de algemene zin wordt verteld over wie waar verbleef aan organisaties, zowel wat betreft de fascistische bezetters, de Nederlandse NSB’ers en onderduikers en verzet. Wat een enorm werk heeft Bianca Stigter verricht! Een huzarenstukje! Ik kijk nu naar veel adressen in de stad met een nieuwe blik. Mijn oprechte complimenten aan Bianca Stigter!

Meer recensies van Hanneke