uniek taalgebruik

Heleen 17 januari 2020
Genoten van het taalgebruik. Een voorbeeld: 7e verdieping Olivia smeltend tussen hemel en aarde, zweet loop trappelings over haar lijf verzinkt in de plooien, verkilt zonder te verfrissen.

Het boek beging met de onmogelijke situatie dat Olivia op een snikhete dag( hondsdagen) aan het sterfbed van Herr Gleicher ( haar man) zit vastgekluisterd.

Ook weer zo'n zin: Wat zal ik aantrekken ( Olivia)? Herr Gleicher: typisch vrouwenprobleem. De vrouwen hebben ook niks bijgeleerd. Het gaat nog steeds om de appel( verwijzing Adam en Eva, oude testament)

en als laatste zin: Olivia heeft het gevoel dat de ziekenhuisbacterieƫn door haar voetzolen heen haar huid binnendringen. Ze zit aan de aarde vast en is er ook op aangewezen.

Meer recensies van Heleen