Een boek vol van hoop

Heleen 15 februari 2024
Een boekwinkel als toneel. Een nieuwsgierige zwarte kat op de voorkant die ons wenkt en lonkt. De kat heeft zijn werk gedaan, het boek gaat open. We lezen over mensen die van boeken houden en dit ook over kunnen brengen. Is het wel echte liefde als we het niet over kunt brengen?

De bladspiegel en het gekozen lettertype is toegankelijk. De tekst op de eerste bladzijde begint niet helemaal bovenaan zodat er wat ademruimte ontstaat.

Takako, de hoofdpersoon, neemt ons als lezer bij de hand en geeft ons een inkijkje in haar leven. Na een dieptepunt gaat de zon weer schijnen. En lezen we dat je in het leven regelmatig rust pauzes mag inbouwen voordat je weer doorgaat met de volgende fase. Hoe herkenbaar!
Denderen we zo nu en dan niet te veel door met als gevolg dat we over elkaars grenzen gaan...

Dit boek leert ons dat we mogen weten dat er altijd mensen zijn die ons willen helpen en ons bij de hand nemen. Niet oordelen maar zeggen: wat kan ik voor je doen?

Al met al: een boek vol van hoop.

Meer recensies van Heleen