Henry-1031 24 oktober 2006
Ik heb het boek op het moment van schrijven van deze recensie nog eens niet uit maar wat een superboek! Ik heb zelfs een non-fictieboek over Rembrandt uit de bieb gehaald. De stijl van Kastner spreekt mij erg aan; leest heel gemakkelijk en boeit enorm. Veel vaart en hij weet het Amsterdam van de 17e eeuw feilloos te schetsen, Hij verliest zich niet in eindeloze beschrijvingen van hoe het er toen uit moet hebben gezien en toch heb ik een goed beeld bij het verhaal. Ik ben dit boek gaan lezen nadat ik van dezelfde schrijver Het Mozart mysterie heb gelezen en als deze roman je aanspreekt is ook dat boek een absolute aanrader.
Ik heb nog niet uitgezocht hoe groot het oeuvre van Kastner is (ik ben bang dat het slechts 3 boeken zijn) maar ik lees in ieder geval alles van hem.

Meer recensies van Henry-1031