Black Water 1

Inge 01 maart 2024
Toen ik dit boek voorbij zag komen, was ik erg benieuwd. Helemaal toen ik zag dat het aangeraden werd door Stephen King #gottaloveking
Dus wilde 'm graag lezen.

Het boek kwam wat moeizaam op gang. Vroeg me af waar het naar toe zou gaan.
Ik heb 't idee dat t echt een reeks boeken is die in stukken verdeeld zijn.

Het is duidelijk te merken dat we terug in de tijd gaan. (1919) Zowel de schrijfstijl als de thema's zijn wat oubollig en wellicht wat wennen. Discriminatie, racisme en bediendes zijn heel normaal.
Wat ik wel bijzonder vond dat ondanks de tijd de vrouwen het voor het zeggen hebben. Dat had ik dan weer niet verwacht.

Spanning en mysterie en de onderlinge relaties en de ontwikkeling van de personages zijn erg belangrijk in het boek.

Het eindigt ook met een cliffhanger. Daardoor vond ik het ook wat moeilijk beoordelen. Dus uiteraard wil ik de rest van de serie ook lezen. De serie bestaat uit 6 delen. Erg benieuwd naar het vervolg.

3.5 sterren

Meer recensies van Inge