Stukje voor (puzzel)stukje

Inge 05 april 2021
Flaptekst:
Als de vader van Sofie Nauta volkomen onverwacht overlijdt, staat ze voor de opdracht twee huizen leeg te maken: dat waarin ze samen met haar vader en oudere broer Max haar jeugd doorbracht, en het appartement waarin haar vader de laatste jaren van zijn leven woonde. Een klus die ze alleen moet klaren, want Max steekt geen vinger uit om haar te helpen. Een verontrustende ontdekking tussen haar vaders bezittingen plaatst de band van Sofie met haar vader en haar broer in een ander daglicht.00In 'Na de val' vindt Gert-Jan van den Bemd opnieuw inspiratie in menselijk gedrag, en vooral in de onhandigheid waarmee mensen omgaan met door henzelf opgelegde regels, normen en waarden.

Na contact met Gert-Jan heb ik een eboek ontvangen om te lezen. Hoop ooit nog het boek in mijn bezit te krijgen daar ik nu (volgens mij) de tekeningen aan het begin boven hoofdstukken mis. Dat is jammer.

Mening
Wat een goed boek. Humoristisch. Goed geschreven. Mooi. Leest als een psychologische roman. Beetje bij beetje kom je erachter wat er speelt.

Sofie zoekt de boekenverzameling van haar vader uit en stijgt op iets vreemds. Ze wil meer weten en gaat op onderzoek uit. Wellicht haar manier van verwerking.

Sofie speelt hele scenario's af tussen mensen die ze kent. Leuk om te lezen. Haar broer Max is min of meer gevlucht naar NY. Waarom wordt uiteindelijk ook duidelijker.

De aantrekkingskracht tussen Sofie en Laura is ook duidelijk aanwezig. Wellicht zou het leuk zijn om hier meer verdieping in te lezen in een vervolg.

Dit was mijn eerst boek van d3ze schrijver maar smaakt naar meer.
4.5 sterren uit5

Meer recensies van Inge