Sterk vervolg op de vrouw in de kooi

Jacob 03 augustus 2016
Na het succes van afdeling Q is Carl Mørck het even zat en wil hij even rustig aandoen tot hij ineens het dossier vind van 2 jonge mensen. Opnieuw wordt hij bevangen met de vraag wat is hier gebeurt en bijgestuurd door zijn enthousiaste assistent Assad gaat Carl op onderzoek uit.
Algauw wijst alles naar een clubje vrienden die sinds de kostschool een uitgebreid netwerk hebben opgebouwd en overal vrienden en dus invloed hebben.
Carl en Assad worden bij gestaan door Rose, de nieuw assistente die nergens anders lijkt te kunnen aarden, en pluisen alles uit waarbij ze ziekenhuisdirecteuren , mode ontwerpers en zwervers aan elkaar moeten verbinden om te bewijzen dat dit niet om 1 moord gaat maar om een groot aantal moorden.

Opnieuw een spannend verhaal in de typische schrijfstijl van Olsen die het uitgebreid uitdiepen en oppervlakkigheid kundig door elkaar mengt om tot een goed verhaal te komen.

Voor mij opnieuw een pageturner 1ste klas en hoewel de initiële opzet mij aan een Baantjer deed denken denk ik dat Olsen een klasse apart is die moeilijk te vergelijken valt met andere top schrijvers.

Meer recensies van Jacob